جنگل آسفالت
جنگل آسفالت

جنگل آسفالت

دروغ تعطیل

من آدم دروغگویی نیستم در کل. مخصوصا وقتی با دروغ گفتن بدونم ضرری به کسی وارد میشه.. هرچند گاهی اوقات پیش میاد که راست نگم، اونم بیشتر در مواقعی که موضوع شخصا به خودم مربوط باشه. بعنوان مثل هفته گذشته یکی از دوستام ازم پرسید خونتون رو عوض کردید، کجا رفتید؟ و من به دروغ گفتم که فلان جا! نخواستم توضیح بدم بهش که اره، به خاطر گندی که بالا اوردیم قراره خونه خودمون رو بفروشیم، یا  با قیمت خوبی بدیم رهن، و خودمون چون پول نداشتیم اومدیم پایین شهر یه خونه با پول پیش کم اجاره کردیم. نخواستم بفهمه توی چه اوضاع بدی قرار داریم. اما بعدش خیلی فکر کردم که چرا برام مهمه که اون نفهمه واقعیت چیه؟ چی وادارم کرد که بهش دروغ بگم راجع به این قضیه؟!
 تنها یه دلیل داشت. اونم این بود که میدونستم اگه واقعیت رو بفهمه نه تنها ناراحت نمیشه بلکه ته دلش خوشحال هم میشه. آره داستان غم انگیزیه بفهمی اونایی که دورتن، اونایی که چند ساله دوستتن، اونایی که کلی وقت گذروندی باهاشون، کلی خوش گذروندی کنارشون..........بگذریم!
 دقیقا چند روز بعد این اتفاق با رسم شکل برام افتاد. چند تای دیگه از دوستام که فکر میکردم واقعی ترن(!) وقتی واقعیت رو فهمیدن اصن نتونستن جلوی خوشحالی خودشون رو بگیرن. . واقعا ضایع بود.  خیلی حس بدی پیدا کردم اون روز. نه بخاطر اوضاع ناجوری که درگیرش بودم، بیشتر بخاطر اینکه دیدم، و حس کردم که اونا از وضعیتی که برای من پیش اومده خوشحالن. اصلا تصورش رو نداشتم.
خلاصه گذشت.. روزای بدی گذشت.
حالا
من امروز آمادگیشو دارم توی چادر هم زندگی کنم، و واقعا به تخمم نیست کدوم یکی از دوستام، چه اندازه از این قضیه خوشحال میشه.  برای خودم قانون جدیدی تصویب کردم که اصلا دیگه دروغ نگم. هیچ کجا و توی هیچ شرایطی... مخصوصا وقتایی که برای حفظ پرستیژ باشه..البته مادرم از این قانون مستثناست. برای خوشحالی مادرم، از هیچ دروغی دریغ نمیکنم.

نظرات 3 + ارسال نظر
نون.ی.ر پنج‌شنبه 6 مهر 1396 ساعت 21:28

من قشنگ می فهمم چی میگی. خیلی دیدم از این خوشحالی ها وقتی باختم و حتی ناراحتی ها وقتی که بردم! آدم ها اینقدر وقیح شدن که حتی جلوی روی خودت هم نمیخوان ظاهر سازی کنن. تو این دوره و زمونه حتی پیدا کردن یه دوست واقعی سخته! حتی اگه 10 سال هم بشناسیشون!

درسته.. حداقل توقع آدم اینه تظاهر کنن.. اما اونم دریغ میکنن ازت.
اما خب بالاخره آدم یادم میگیره چطور کنار بیاد با بدبختیاش. یاد میگیره چطوری تنهایی خوشحال باشه...

ندا سه‌شنبه 4 مهر 1396 ساعت 10:46

خب نمیشه اسم اینجور آدما رو گذاشت دوست.
چقدر معیارها ظالمانه و وقیح شدن. تصمیم درستیه که قضاوت مردم برام مهم نیست.

دیگه دوستی بهتر از اینا ندارم. 7-8 ساله میشناسمشون مثلا.. از زمان مدرسه.. هعی. مهم نیستن.
آخرش آدم یاد میگیره با هر شرایطی کنار بیاد، اینطوری آدم راحت تره که روی هیشکی حساب نکنه.

آفتاب یکشنبه 2 مهر 1396 ساعت 13:15 http://khanumnunmim.blogfa.com

من فکر میکنم باید تو انتخاب دوستات بیشتر دقت کنی

"وقتی میفهمی چه کسی پشت روبنده که به احساست میزنه یه مشت کوبنده"
شناختن آدمها سخته..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد